نحوه عیب یابی و تعمیر فن یخچال
نوشته شده توسط : ساحل

یخچال از پاره ها و قطعات مختلفی برپایی شده است که تمامی در کناره هم کار می کنند الی بتوانند دمای مناسبی برای حفاظت مواد غذایی برپایی کنند. انواع مختلفی از فن‌ها در داخل یخچال های جدید تعبیه شده اند که وظیفه آن ها به گردش درآوردن هوا در گوشه ها-کناره ها کویل ها و فضای داخلی یخچال است. در این مطلب علت پیشه نکردن فن یخچال ، عیب یابی و تعمیر فن یخچال را بررسی می‌کنیم.

علت پیشه نکردن فن یخچال
برای جلوگیری از ویران شدن فن ها خوب است که هر چند وقت یک بار آن ها تعمیر یخچال بوش را سرویس کنید. تمیز کردن فن ها و روغن کاری آنان مایه می شود که همواره سالم و بدون دردسر به کارشان ادامه دهند.

برد الکترونیکی یخچال وظیفه دارد که بر اساس تنظیمات اتمام شده قدرت برق رسیده توسط فن ها را مهار کند الی آن ها بتوانند متناسب با تنظیمات و شرایط پیشه کنند.

با پروا به این که به گردش در آمدن هوا در اطراف کویل ها یکتا از مراحل مهم خنک سازی یخچال به شمار می رود پیشه نکردن یا ویران شدن هر یک از فن ها گردش هوا را مبتلا مشکل می کند و برآیند اینکه یخچال شما به اندازه کافی خنک نخواهد بود.

یکی دیگر از نشانه های ویرانی فن یخچال پر سروصدا پیشه کردن آن ها است. عیب یابی و تعمیر فن‌ یخچال اهمیت زیادی دارد و باید بدست تعمیرکار کارآزموده اتمام شود. فن‌های‌انواع یخچال های معمولی و ساید بای ساید عملکرد یکسانی دارند و روش عیب یابی و تعمیر آن ها با همدیگر تفاوت زیادی ندارد.

انواع فن یخچال
در یخچال های جدید معمولاً چهار فن گوناگون هستی دارد که در پیوستگی درباره هر یک از آن ها به صورت مجزا گفتگو کرده ایم.

فن کندانسور یخچال
در ماضی یخچال ها تنها همین فن را داشتند. همه یخچال‌ها‌فن کندانسور ندارند ولی اغلب یخچال های جدید بدون برفک دارای فن کندانسور هستند که وظیفه دارد کویل های کندانسور را خنک کند. این فن پشت یک پنل دسترسی در پشت یخچال شما قرار گرفته است.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: